29 innlegg
18.03.11 kl 00:31

Den offisielle forumtråden for alt som har med ArcticNovas ukentlige filmspalte. Har du en kommentar på artiklene, tips til forbedringer eller et helt sinnsykt bra filmtips, så sleng det ut her. Dere bestemmer fremtiden til spalten!

1
2
Neste »

183 innlegg
18.03.11 kl 01:03

Jeg vil bare starte med å si at jeg synes du gjør en sykt god jobb med disse filmspaltene dine, Eivind! Herlig!

29 innlegg
18.03.11 kl 01:15

Takk, komplimenter er alltids velkommen:) Det samme er altså filmønsker/-tips. Smaken min er nok ikke alltid helt på linje med den jevne AN-bruker, så trenger all den hjelpen jeg kan få.

195 innlegg
18.03.11 kl 09:27

Elsker artiklene dine, Eivind!

Fremover kan du kanskje begynne å snakke om de litt nyere filmene? Da treffer du nok et større flertall av brukerne på AN, men for min egen del, så har du tilfredsstilt mine krav :-D Stå på!

406 innlegg
18.03.11 kl 13:54

Jeg vil ha krimfilmer! :----D Gjerne med psylogiske hint!

83 innlegg
18.03.11 kl 16:41

En film det hadde vært meget interessant å lese om er "The Dirty Dozen" fra 1967. Den vil gå rett hjem hos Occi som ønsker krigsfilmer, og kanskje være en film du også har glede av? =)

For uten, har du også "Ben Hur" fra 1959, som tross alt vant 11 Oscar. Noe kun "Titanic" og "Lord of the Rings: Return of the King" har greid siden.

309 innlegg
18.03.11 kl 19:05

Anbefaler Cinema Paradiso!

29 innlegg
19.03.11 kl 14:20
SpyWare

En film det hadde vært meget interessant å lese om er "The Dirty Dozen" fra 1967. Den vil gå rett hjem hos Occi som ønsker krigsfilmer, og kanskje være en film du også har glede av? =)

For uten, har du også "Ben Hur" fra 1959, som tross alt vant 11 Oscar. Noe kun "Titanic" og "Lord of the Rings: Return of the King" har greid siden.

Har bare sett en del av Dirty Dozen, usikker på om det er min type film. Men Ben-Hur er en stor klassiker. Er dessverre ikke veldig god respons på filmer som er "gamle". Hverken her på AN eller andre steder. Men skal jobbe mot å skrive en artikkel som overbeviser folk om at de går glipp av så fryktelig mye ved å si ting som: "men den er jo gammel", "er ikke den i svart-hvitt" osv. Blir trolig den vanskeligste artikkelen jeg noen gang skriver og kommer neppe med det første.

For hvordan overbeviser man folk om at alder og språk ikke betyr dårlig film? Noen tips?

29 innlegg
19.03.11 kl 14:28
majestic\skaardal

Fremover kan du kanskje begynne å snakke om de litt nyere filmene? Da treffer du nok et større flertall av brukerne på AN, men for min egen del, så har du tilfredsstilt mine krav :-D Stå på!

Som jeg siterer fra Spyware ovenfor er jeg klar over at eldre filmer ikke appelerer til alle. Men som jeg også skriver så går folket glipp av så utrolig mye. Mitt mål vil aldri bli å bekrefte andres filmsmak. Derfor vil jeg nok alltid "bomme" litt i forhold til manges filmsmak. Men målet er ihvertfall å nærme meg, å inngå et kompromiss siden det er for leserne jeg skriver.

Leter kontinuerlig etter nyere filmer jeg kan skrive om, men har dessverre ikke tilgang til så mye film som jeg skulle ønske (og støtter ingen form for ulovlig nedlastning eller streaming).

Men som jeg har nevnt før, så er rundt 50% av alle filmene jeg skriver om under ti år, så føler faktisk jeg er ganske god der allerede.

83 innlegg
19.03.11 kl 15:22
sharkfellonme
SpyWare

Har bare sett en del av Dirty Dozen, usikker på om det er min type film. Men Ben-Hur er en stor klassiker. Er dessverre ikke veldig god respons på filmer som er "gamle". Hverken her på AN eller andre steder. Men skal jobbe mot å skrive en artikkel som overbeviser folk om at de går glipp av så fryktelig mye ved å si ting som: "men den er jo gammel", "er ikke den i svart-hvitt" osv. Blir trolig den vanskeligste artikkelen jeg noen gang skriver og kommer neppe med det første.

For hvordan overbeviser man folk om at alder og språk ikke betyr dårlig film? Noen tips?

Nei, det er ikke godt å si. En løsning kan være å muligens sette eldre filmer i kontekst med nye. Noe i duren av din siste artikkel "Som far, så sønn". Jeg vet det er f.eks flere som drar linjer mellom Ben Hur (1959) og Gladiator (2000). Bare en tanke selvsagt.

80 innlegg
19.03.11 kl 16:05

Anbefaler alle som liker action å se The Expendables! 

29 innlegg
25.03.11 kl 00:44
skaardal

Var ikke meningen å være vanskelig eller sta i første svaret. Har lyttet til rådet ditt og har i denne ukens artikkel med en ganske så ny film. En som dukker opp på norske kinoer om ikke så lenge til faktisk. Så er spørsmålet om noen tar turen til kinoene og ser den :)

59 innlegg
25.03.11 kl 12:01

Fantastiske artikler du skriver Eivind! :) Har somregel sett de fleste filmer du skriver om

Har du sett: Les triplettes de Belleville ?

Den må du se!:)

29 innlegg
25.03.11 kl 17:39
h41

Fantastiske artikler du skriver Eivind! :) Har somregel sett de fleste filmer du skriver om

Ja, utrolig fin film det der. Ser veldig frem til å se hans nyeste film: L'illusionniste. Samme stilen på tegningene. Vet ikke om du kanskje allerede har sett den?

59 innlegg
25.03.11 kl 18:01
sharkfellonme
h41

Ja, utrolig fin film det der. Ser veldig frem til å se hans nyeste film: L'illusionniste. Samme stilen på tegningene. Vet ikke om du kanskje allerede har sett den?

Nei det har jeg faktisk ikke, og takk! Nå ligger den øvst på listen min over filmer jeg skal se:)

59 innlegg
30.03.11 kl 13:21
sharkfellonme
h41

Nå har jeg da sett den filmen.

Ikke like bra synest jeg men verdt å se, man ler av å til, den driver deg greitt hele filmen (lurer på hva som skal skje)

Men ikke minst sitter man hele filmen og nyter tegningene! Det er så fantastisk fint animert det er helt utrolig!

29 innlegg
30.03.11 kl 21:10
h41
sharkfellonme
h41

Nå har jeg da sett den filmen.

Ikke like bra synest jeg men verdt å se, man ler av å til, den driver deg greitt hele filmen (lurer på hva som skal skje)

Men ikke minst sitter man hele filmen og nyter tegningene! Det er så fantastisk fint animert det er helt utrolig!

Ok, må prøve å få med meg denne etterhvert. Ikke minst fordi den er laget av et tidligere ubrukt manus fra avdøde Jaques Tati.

211 innlegg
03.04.11 kl 01:17

Jeg savner filmer som faller innenfor sjangeren drama. Filmer som f.eks Den grønne mil, Shawshank Redemption, Forrest Gump osv! Kom gjerne med noen andre enn de "store," alltid like gøy å se en  utrolig god b-film.

79 innlegg
03.04.11 kl 22:14

Har du sett requiem for a dream?

Så den på lan for en uke siden og likte den kjempegodt. Den er kanskje litt for psykotisk for den gjennomsnittligere AN leser, men jeg hadde hvertfall likt en artikkel om noe lignende :)

Filmen passer forresten perfekt for alle her inne som vurderer å begynne med dop.

105 innlegg
03.04.11 kl 23:04

Justin Bieber - Never Say Never <33333

49 innlegg
04.04.11 kl 20:34

Once upon a time in high school eller lignende filmer hadde jeg satt stor pris på :)

1
2
Neste »

Delta i diskusjonen